O nama

Montessori-vrticKratka povijest  vrtića

DV Montessori dječja kuća osnovan je 1. travnja 1991. u Splitu, u Viškoj 7, u prostorijama gradskog kotara Bačvice. To je ujedno i prvi vrtić koji je osnovan u Hrvatskoj po ovoj metodi. Osnivač vrtića je Ligija Krolo a djelovanje se odvija uz stalnu financijsku potporu Grada Splita.

Blizina plaže Bačvice, mirna ulica i lijepi prostor (iako mali) doprinijeli su da se broj djece od 12 povećao već u rujnu te godine toliko da smo organizirali rad u dvije smjene – jutarnju i popodnevnu. U jesen 1992. dobili smo od Grada na korištenje prostor u Teslinoj 17 gdje smo vrlo brzo, osim jutarnje, oformili skupinu djece za rad u popodnevnim satima. Od samog početka djelovanja provodimo rano učenje stranog jezika i integraciju djece s teškoćama u razvoju.

Iako smo vrtić koji provodi pedagogiju M. Montessori trudimo se da je aktualiziramo i prilagodimo promjenama koju osjećamo i u društvu, i kod djece i roditelja.

Naša osnovna načela su:

  1. Rad po načelima pedagogije M. Montessori. Rad s didaktičkim materijalom po metodi M. Montessori i njegova primjena, održavanje, obnavljanje, predstavlja srž  našeg rada.
  2. Načelo cjelovite primjene metode M. Montessori na svu djecu bez obzira na dob, zavisno od potreba i potencijala djeteta.
  3. Načelo edukacije i stručnog usavršavanje roditelja, odgojitelja, učitelja i stručnih suradnika u cilju širenja same primjene metode M. Montessori ali istovremeno i supervizije našeg rada.

U DV Montessori dječja kuća  primjenjujemo pedagogiju M. Montessori kroz sve odgojno-obrazovne sadržaje i to posebno kroz dva programa koja su nam priznata od strane MZOS-a:

Program integracije djece s teškoćama u razvoju i Program ranog učenja engleskog jezika.

Program integracije djece s teškoćama u razvoju provodima i s djecom mlađom od tri godine, a intenzivniji program se odvija najviše s djecom predškolskog uzrasta s teškoćama. Najveći broj djece s TUR-om su djeca s teškoćama iz područja pervazivnih poremećaja, kao lakših i težih oblika disfazije.

Surađujući preko Etwinnig programa na projektu Let’s go green (2012. i 2013. godine),  primjenjivali smo naročito vježbe iz praktičnog života a ostvarili smo i vlastiti projekt Put do zdravlja ili Neka hrana bude lijek i lijek neka bude hrana u koji smo posebno uključili djecu s TUR-om, bilo da se radilo o pravilnoj ishrani, o vježbama iz praktičnog života ili kozmičkom odgoju.

Sva ova naša iskustva kao i proučavanje teorije prenosili smo na različitim oblicima stručnog usavršavanja – stručnom usavršavanju odgojitelja, učitelja i stručnih suradnika.

U provođenju metode Montessori kao i stručnog usavršavanja za rad po metodi M. Montessori od samog početka smo vrlo aktivni. Surađivali smo s Katedrom za pedagogiju pri sveučilištu Ludwig Maximilian Munchen. Predavanja smo održali u Dubrovniku, Zadru i Splitu. To se događalo u razdoblju od 1995 – 1997. godine.

Istovremeno smo radili i na provođenju metode M. Montessori metode u školi u produženoj nastavi nadajući se otvaranju razreda po metodi M. Montessori metodi.

U  nastojanju da pedagogija M. Montessori pronađe svoje mjesto u odgojno-obrazovnom  sustavu u Hrvatskoj, a posebno u splitsko-dalmatinskoj županiji, organizirali smo 2011. godine, u suradnji s Verein Montessori Konstanz  iz Njemačke, konferenciju na temu „Pedagogija Marije Montessori – poticaj za razvoj pedagoškog pluralizma“. Povodom toga smo izdali i znanstvenu monografiju na istu temu. Konferencija je organizirana povodom proslave dvadesetogodišnjice djelovanja vrtića i otvaranja prvog Montessori vrtića u Hrvatskoj.

Održali smo i skup  na temu rada s djecom s teškoćama u komunikaciji (2012.godine)  te  skup  na temu rada s djecom s  ADHD-om na prijelazu od vrtića do škole (2013. godine). Oba skupa su  ostvarena u suradnji s osnovnom školom Pojišan,  Centrom za rehabilitaciju osoba s teškoćama u razvoju u Splitu te Montessori Verein Konstanz u Njemačkoj.

Broj sudionika bio je zaista značajan na svim radionicama. Njihove povratne informacije ukazale su da su zainteresirani za daljnje stručno usavršavanje u radu po metodi M. Montessori.  Na zadnjim Danima predškolskog odgoja splitsko-dalmatinske županije  u Imotskom u organizaciji dječjih vrtića iz Sinja, Vrgorca i Imotskoga, održali smo  radionicu pod nazivom „Rad s djecom od godine dana do treće godine života u dječjoj kući“. Veliko zanimanje za temu i zanimljiva diskusija ukazali su na povećani interes za metodu M. Montessori na ovim prostorima.