Maria-2

Maria Montessori

Godine 1898. dr. Montessori je suosnivačica Talijanske nacionalne lige za edukaciju djece s poteškoćama u razvoju. 1900. godine otvorila je Medicinsko-pedagoški institut za obrazovanje učitelja i odgojitelja za srb i njegu mentalno retardirane djeci. Godine 1901. upisala je Filozofski fakultet Univerziteta u Rimu, gdje je studirala psihologiju, filozofiju odgoja i antropologiju. Godine 1907. otvorila je prvu Dječju kuću (“Casa dei bambini”) u sirotinjskoj četvrti San Lorenzo u Rimu. Bila je nominirana za Nobelovu nagradu za mir tri puta: 1949., 1950. i 1951. godine. Umrla je 1952. u Nizozemskoj.

M. Montessori je napisala dosta knjiga, koja je često i nadopunjavala.

  •  (1909) Il Metodo della Pedagogia Scientifica applicato all’educazione infantile nelle Case dei Bambini  revised in 1913, 1926, and 1935; revised and reissued in 1950 as La scoperta del bambino
  • (1912) English edition: The Montessori Method: Scientific Pedagogy as Applied to Child Education in the Children’s Houses
  • (1948) Revised and expanded English edition issued as The Discovery of the Child
  • (1950) Revised and reissued in Italian as La scoperta del bambino
  • (1910) Antropologia Pedagogica
  •  (1913) English edition: Pedagocial Anthropology
  • (1914) Dr. Montessori’s Own Handbook
    • (1921) Italian edition: Manuale di pedagogia scientifica
  • (1916) L’autoeducazione nelle scuole elementari
    • (1917) English edition: The Advanced Montessori Method, Vol. I: Spontaneous Activity in Education; Vol. II: The Montessori Elementary Material.
  • (1922) I bambini viventi nella Chiesa
  • (1923) Das Kind in der Familie (German)
    • (1929) English edition: The Child in the Family
    • (1936) Italian edition: Il bambino in famiglia
  • (1934) Psico Geométria (Spanish)
    • (2011) English edition: Psychogeometry
  • (1934) Psico Aritmética
    • (1971) Italian edition: Psicoaritmetica
  • (1936) L’Enfant(French)
    • (1936) English edition: The Secret of Childhood
    • (1938) Il segreto dell’infanzia
  • (1948) De l’enfant à l’adolescent
    • (1948) English edition: From Childhood to Adolescence
    • (1949) Dall’infanzia all’adolescenza
  • (1949) Educazione e pace
    • (1949) English edition: Peace and Education
  • (1949) Formazione dell’uomo
    • (1949) English edition: The Formation of Man
  • (1949) The Absorbent Mind
    • (1952) La mente del bambino. Mente assorbente
  • (1947) Education for a New World
    • (1970) Italian edition: Educazione per un mondo nuovo
  • (1947) To Educate the Human Potential
    • (1970) Italian edition: Come educare il potenziale umano

 

Na hrvatskom

Maria Montessori: Dijete – tajna djetinjstva, Naklada Spal , 2003

Na srpskom

Marija Montessori: Upijajući um; Beograd: DN Centar, 2003

Marija Montessori: Od detinjstva do adolescencije, Beograd: DN Centar, 2007

 

Knjige na internetu – free on line

Motessori method  www.gutenberg.org/ebooks/39863

The Advanced Montessori Method, Vol. I: Spontaneous Activity in Eduction: www.montessorialbum.com/montessori/index.ph  Project Gutenberg's Spontaneous Activity in Education, by Maria Montessori

 

Pedagogical anthropology,

http://www.archive.org/details/pedagogicalanthr01mont

Read Online (12.5 M)PDF (Google.com)

 

Pedagogija – Metoda  Maria Montessori

Pedagogija – metoda Marie Montessori bazira se na indivudalnom pristupu djetetu/čovjeku u cilju poticanja  procesa samo-oblikovanj ili samo-odgoja (autoeduczione).

M. Montessori već u prvim radovima naglašava važnost pripremljene sredine.  Poticajna sredina se treba sastojati od didaktičkog materijala čije osobine ona uvijek iznova ponavlja:

1. izolacija jedne jedine osobine (vještina) u didaktičkom materijalu koji se nudi djetetu;

2. određeni broj matrijala, najčešće jedan primjer materijala; polazi od načela preglednosti koji potiče stuktiranje znanja i smanjivanje kaosa pod utjecajem različitih faktora.

3. materijal izgleda estetski – privlači djecu svojim izgledom, potiče koncentraciju i polarizacija pozornosti, potiče procese razvoja brige i njegae za okolinu

4.potiče na spontanu aktivnost

5. posjeduju kontrolu greške   – kontrola greške potiče  pažljiviji rad vježbi; također upućuje na samostalnost djeteta i odgovornost

 

Tri  osnovna načela:

  1. pomozi mi da sam to učinim;
  2. metoda tj. put je uvijek isti i za one koji su slabi da jačaju i za jake da se usavršavaju
  3.  „Nihil est in intellectu, quod non sit prius in sensu“ ili „Ništa nije u čovjekovom umu, što nije ušlo kroz njegova osjetila“, nalazi kod  M. Montessori pravu primjenu.  Sav materijal predstavlj konkretnu apstrakciju. Od hvatanja (rukovanja) pa do shvaćanja je za neke dug, a za neke kratak put. Montessori materijal potiče i poštuje individualni ritam svakog pojedinca.

Svako dijete radi na izgradnji svog  „unutrašnje reda“, tj.  „njegove druge-istinske prirode “. Ono i jedinio ono samo može usklađivati svoje unutrašnje potrebe(mogućnosti)  s  mogućnostima vanjskog svijeta.

 

MONTESSORI OKOLINA

U sobi vrtića je raspoređen didaktički materijal po centrima. Djeci  su sve vježbe nadohvat i odgojitelj mu pomaže u onim vježbama koje dijete ne može samostalno odraditi- Ujedno ga upravo to upućuje da se ono osamostaljuje u ponavljanju vježbi. Didaktički materijal je jedinstven, osim što u pojedinim zemljama postoje tipične situacije ili materijal koji je u duhu tradicije te zemlje pripremljen za samostalni rad i vježbanje.

Poznata latinska izreka: „Nihil est in intellectu, quod non sit prius in sensu“ ili „Ništa nije u čovjekovom umu, što nije ušlo kroz njegova osjetila“, nalazi kod  M. Montessori pravu primjenu.  Sav materijal predstavlj konkretnu apstrakciju i i potiče dijete da lakše savldava apstraktna područja. Od hvatanja (rukovanja) pa do shvaćanja je za neke dug, a za neke kratak put. Montessori materijal zaista poštuje individualni ritam svakog pojedinca.